måndag 10 oktober 2011

Atacamaöknen blommar vart femte år

I San Fransisco besöker Maria världens största dildobutik
och ser Marinens uppvisning
de informerar hur många de kan döda och hur snabbt 
I Ulebergshamn sitter Lena på övervåningen och ser stjärnfall över havet
bakom datorskärmen uppdaterar Navid sin status, att han inte klarar av smärtan längre
Sofia skriver freedom in looove
I Täby tänker Malin på mig
jag tänker på han i rummet bredvid
som drömmer om Anderna och aracuarior
och den blommande våren i Atacamaöknen
Jag har slutat prata
jag vet inte vad jag ska säga längre
om frihet och kärlek
som inte går ihop
det är alltför fängslande
alla tankar tätar sprickorna i fängelsets murar
Sverige har en radioteleskopgrupp i Atacamaöknen
man ser universum så bra där
Alma heter radioteleskopgruppen som ska börja användas snart
det betyder själ
Imorgon besöker Maria Alcatraz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar