onsdag 4 november 2015

Desierto florido

Det blåser noll meter per sekund över Bottnafjorden
Hur länge ska det här hålla på egentligen?
Pappa saknar höststormarna
Kerstin tar fram benbitar i gamla prästgården och förklarar att man måste centrera
och att kraften kommer från mitten
Martin tänder i kakelugnen när vi kommer 
och spelar på flygeln när vi går
Himlen är rosa som Atacamaöknen
Desierto florido
Atacamaöknen blommar igen. Flera hundra rosa mil
Du gick inte med på att åka till den rosa öknen med mig
och jag kan inte komma över att du inte tillät mig gå under
med dig
jag har börjat prata med mig själv
er jävla oempatiska skitreligion hör jag mig själv fräsa
och det slår tillbaka till mig själv (för det finns ingen här) 
att en gud aldrig är större än vad människan som tror på den är
och jag är en jävla oempatisk skitgud
jag inte tror på
men Atacamöknen blommar när el Niño kommer
och i prästgården har de svartklädda flyttat ut 
och det står Välkommen på dörren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar